طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای را با ما تجربه کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای را با ما تجربه کنید.

کسب درآمد آنلاین از طریق طراحی وب‌سایت چیست؟

در این مقاله ساپرن به این سوال که  طراحی وب‌سایت برای چه کسانی و چه مشاغلی مفید است و یکی از راه‌های کسب درآمد آنلاین، یعنی طراحی وب سایت پرداخته است.

خوراک، پوشاک، مسکن و وبسایت! دیگر وب‌سایت هم جزء نیازهای اساسی هر کسب و کاری برای موفقیت و افزایش فروش است! حتی اگر بهترین محصولات و خدمات را در کسب و کار ارائه داد، بدون طراحی وب سایت نمی‌توان دیده شد و این یعنی شخص وجود ندارد! این دیگر قاعده طلایی دنیای کسب‌وکار شده است.

ضمنا نباید فراموش کرد که یک برنامه بازاریابی خوب و منظم، برای دیده شدن نیاز است. طراحی وب سایت برای چه کسانی و چه مشاغلی مفید است؟


امروزه بیشتر افراد قبل از خرید یک کالا یا خدمات اولین کاری که انجام می‌دهند جستجو در گوگل است. با معرفی محصول یا خدمت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار می‌توان هزاران مشتری جدید پیدا کرد و سرعت فروش خود را بالا برده و درآمد را چند برابر کرد.

عدم نیاز به حضور فیزیکی، خلاصی از هزینه‌های اجاره مغازه، هزینه آب، برق، گاز، مالیات، گستردگی فروش و … همه از مزایای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان قیمت نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی محسوب می‌شوند.

طراحی سایت توریستی و گردشگری ارزان قیمت

طراحی وب سایت  توریستی و گردشگری ارزان قیمت به منظور دادن اطلاعات و توضیحات جامع و مفصلی در مورد اماکن و نقاط دیدنی طبیعی، اماکن تاریخی و باستانی، مذهبی و زیارتی چه در داخل کشور و چه فراتر از مرزها به اقشار مختلف مردم بوده است. همچنین ارایه اخبار مربوط به آژانس‌ها و قیمت تورها، برنامه حرکتی اتوبوس‌ها و قطار و معرفی هتل‌ها و مراکز اقامتی و رستوران‌های معتبر و مراکز مهم خرید از زمینه‌های فعالیت یک طراحی وب سایت توریستی و گردشگری ارزان قیمت است.

طراحی وب سایت رستوران، کافی شاپ، فست فود ارزان قیمت

شرایط زندگی امروزی برای گسترش کسب و کار ایجاب می‌کند حداقل برای معرفی کالا، خدمات و یا برای هر فعالیت و شغل دیگری در اسرع وقت یک وب سایت داشت.

اغلب رستوران‌ها هزینه‌های هنگفتی را برای گرفتن موقعیت مناسب مغازه درنبش چهار راه‌ها و منطقه‌های پررفت وآمد پرداخت می‌کنند غافل ازاین که با طراحی وب‌سایت رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود ارزان قیمت و با پرداخت هزینه‌ای معادل حداکثر یک بیستم آن می‌توانند درآمدی چند برابر کسب کنند.


در طراحی وب سایت شرکتی ارزان و حرفه‌ای، هدف معرفی و نمایش نمونه کارها و خدمات یک موسسه یا شرکت است. به دلیل استفاده زیاد کاربران از اینترنت، دارا بودن وب‌سایت اختصاصی برای شرکت‌ها، بسیار اهمیت داشته و در رقابت نقطه مثبتی محسوب می‌شود.

فارغ از شیوه فعالیت در دنیای حقیقی، سرمایه‌گذاری برای حضور پر رنگ کسب و کار در دنیای آنلاین امری مهم و قابل توجه است. اولین گام این حضور را باید با طراحی وب‌سایت شرکتی ارزان و حرفه‌ای، محکم برداشت.

طراحی وب سایت اتوبار و باربری با قیمت مناسب و ارزان

یکی از بهترین راه‌های تبلیغ این نوع موسسات نمایش امکانات و خدمات آنها در اینترنت است و آن از طریق طراحی وب سایت اتوبار و باربری  امکان پذیر است. طراحی وب سایت اتوبار و باربری با قیمت مناسب و ارزان است که با بهترین کیفیت می‌تواند نیازها را برطرف سازد.

ساخت سایت را از کجا باید شروع کرد؟

تا به حال به ساختار یک مغازه دقت کرده‌اید؟ به اینکه چگونه باید سازماندهی شود تا بیشترین کارایی را داشته باشد؟ ساخت وب سایت هم دقیقا همینطور است! یعنی چه؟ در ساختن یک مغازه شما به چهار مورد اصلی نیاز دارید: نام مغازه، مکان، دکور، و مدیریت. در ایجاد وبسایت هم دقیقا به همین چهار مورد نیاز است: دامنه (نام)، هاست (مکان)، قالب (دکور)، و سیستم مدیریتی(مدیریت).

 انتخاب دامنه

هر صفحه اینترنتی، برای اینکه از بقیه صفحات جدا شود دارای یک شماره است (دقیقا مثل شماره ملی که برای هر شخص مجزا است) و اگر بخواهید وارد آن صفحه شوید، باید شماره‌ را وارد کنید. اما از آنجایی که حفظ کردن شماره‌های طولانی کار بسیار سختی است، اینترنت به جای آن از کلمات استفاده می‌کند.

دامنه هم دقیقا مشخصات یک صفحه اینترنتی است که به جای شماره، با اسم خاصی ذخیره شده است. برای مثال، دامنه سایت ساپرن به صورت www.saprenco.com است و با دیدن آن سریع تشخیصش می‌دهید اما اگر گفته شود که ۸۹.۳۲.۲۵۱.۷۹ چه؟ این شماره همان سایت ساپرن است!

قدم دوم: انتخاب هاست 

همان‌طور که برای قرار دادن اطلاعات روی گوشی نیاز به رم است، برای قرار دادن اطلاعات روی اینترنت هم نیاز به فضا است که به این فضا، هاست گفته می‌شود. 

قدم سوم: قالب 

فرض شود وبسایت‌ را ساخته‌ و یک کاربر وارد آن شده و در محیط خاصی قرار می‌گیرد. این محیط همان قالب یا پوسته وبسایت است. در انتخاب قالب دو گزینه پیش روی است، قالب آماده و قالب اختصاصی

قالب خوب از لحاظ بصری بسیار زیبا است و می‌توان در جذب مشتری نقش بسیار مهمی ایفا کند. اگر قالب وب‌سایت زیبا و منسجم باشد، در برندسازی تاثیر خواهد گذاشت.

اگر بتوان کاربران را به کمک محتوا و قالب زیبای خود در وب‌سایت نگه داشت، راحت‌تر می‌توان آن‌ها را به مشتری تبدیل کرد. مهم‌تر از همه، یک قالب خوب خیلی سریع می‌تواند کسب و کار را از رقیب‌ متمایز کند.

قدم چهارم: سیستم مدیریتی

هر وبسایت نیاز به یک سیستم مدیریتی دارد. چرا؟ چون برای بارگذاری، ویرایش و به‌ روزرسانی محتوای وبسایت نیاز به مدیریت است. اما مانند بسیاری از حیطه‌های مدیریتی، مدیریت سیستم هم سختی‌های خود را دارد. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر، به لطف نرم‌افزارهای ارائه شده در بازار، این کار هم تا حد زیادی ساده و آسان شده است.

فواید و مزایای طراحی سایت‌های اینترنتی

یک سایت می‌تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده.

با استفاده از یک وب سایت اینترنتی می‌توان به راحتی محصولات خود را به بازدیدکنندگان خود معرفی کرد، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کرد، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیار قرار داد و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع‌آوری کرد. 

با استفاده از طراحی یک وب سایت اینترنتی می‌توان به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدید را منتشر کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی‌های جدید باشد.

 مواردی که رعایت آن‌ها باعث موفقیت هر چه بیشتر یک وب‌سایت می‌شوند، یکی از این موارد، واکنش گرایی یا به اصطلاح  Responsive بودن وب‌ سایت است.

اما وب سایت ریسپانسیو (Responsive) چیست؟
زمانی که گوشی های هوشمند و تبلت ها به جهان معرفی شدند، یک راه جدید و جذاب برای گشت و گذار در اینترنت را نشان دادند. اینجا بود که قابلیت واکنش‌گرایی در طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. یعنی اینکه یک وب سایت بتواند خودش را با صفحه‌های گوناگون تطبیق دهد تا هر کاربری، با هر دستگاهی که بازش کرد، باز هم تجربه خوبی داشته باشد و به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

اهمیت یک سایت ریسپانسیو چیست؟

با این وجود، اگر نسخه موبایل یک وب سایت بیشتر از نسخه‌های دیگر آن اهمیت نداشته باشد، حداقل کمتر هم ندارد. حتماً باید سایت خود را برای موبایل (در کنار دیگر اندازه‌های صفحه) بهینه کرد تا مطمئن شد همه کاربران به خوبی از سایت استفاده می‌کنند.

ریسپانسیو بودن وب سایت در رتبه گوگل هم تاثیر می‌گذارد.

زمان طراحی سایت یا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، خواسته یا ناخواسته دارید یک تجربه کاربری طراحی می‌کنید، تجربه کاربری، UX یا همان User Experience نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و سئوی سایت دارد؛ پس هیچ وقت آن را دست کم نگیرید.

بنابراین رنگ‌ها، فونت‌ها، سایز فونت‌ها، تصاویر، چینش بخش‌های مختلف یک سایت همگی رابط کاربری سایت را تشکیل می‌دهند. در طراحی رابط کاربری لازم است که به سادگی، قابل فهم بودن، خسته‌کننده نبودن و تحمل‌پذیری آن توجه ویژه‌ای داشت. تحمل‌پذیری یعنی کاهش هزینه خطاها و اشتباهات، برای مثال کاربر باید بتواند با زدن یک دکمه محصولات موجود را از ناموجود جدا کند.

زمانی طراحی تجربه کاربر، در انتخاب عنوان و محتوا برای بخش‌های مختلف سایت (مانند منو، فروشگاه، سبد خرید و وبلاگ) باید از کلماتی استفاده شود که مفهوم را به درستی به کاربران منتقل کنند و باز هم باعث ایجاد تعامل کاربران با سایت شوند. گاهی کمی خلاقیت به خرج دادن در انتخاب عنوان‌ها هم بد نیست و توجه کاربران را بیشتر جلب می‌کند. 

یکی از شرکت‌های معتبری که برای طراحی سایت اختصاصی و پیشرفته می‌توان به آن اعتماد کرد، شرکت ساپرن است. علاقه‌مندان به طراحی سایت می‌توانند برای مشاهده تعرفه‌ها به سایت ساپرن مراجعه کنند.

چگونه بدون دانش فنی یک سایت زیبا طراحی کنیم؟

یکی از سایت‌سازهای موجود در ایران برای طراحی یک سایت زیبا، سایت‌ساز وبزی است. مهم نیست برای چه کاری نیاز به سایت است؛ برای کسب‌وکار، نمایش نمونه‌کارها یا یک سایت برای مشتریان. با کمک سایت‌ساز وبزی به‌راحتی و در کمترین زمان می‌توان سایتی که در ذهن است را طراحی کرد.


سایت‌ساز وبزی ده‌ها قالب دارد که می‌توان از میان آنها یک قالب را انتخاب کرد یا اینکه از ابتدا بدون نیاز به کدنویسی و به‌سادگی قالب دلخواه را طراحی کرد. در وبزی به‌آسانی با کشیدن و رها کردن می‌توان هر چیزی را تغییر داد و شخصی‌سازی کرد.


سایت ساز وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی سایت است. وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به کاربران خود امکان طراحی یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودشان را بدون نیاز به دانش فنی می‌دهد. برای طراحی سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت نیست و در کمتر از یک ربع می‌توان سایت دلخواه را طراحی کرد و یک سایت حرفه‌ای و خیره‌کننده داشت و با استفاده از صدها ابزار مختلف برای طراحی در وبزی، می‌توان سایتی طراحی کرد که در هر دستگاهی (کامپیوتر، تبلت، موبایل) نمایش داده شود. با استفاده از دامین اختصاصی، ایمیل اختصاصی، ابزارهای مارکتینگ و ... مانند یک حرفه‌ای می‌توان کسب‌وکار آنلاین را با سایت طراحی شده وبزی آغاز کرد.


راهکارهای حرفه‌ای برای کسب‌وکار


وبزی برای هر کسب‌وکاری، راه‌کارهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌دهد.


فروشگاه‌ساز وبزی: با استفاده از فروشگاه‌ساز وبزی به‌راحتی می‌توان یک فروشگاه حرفه‌ای در سطح فروشگاه‌های مطرح ایجاد کرد. هر امکانی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز است، در اختیار قرار خواهد گرفت. همچنین با استفاده از امکانات مارکتینگ وبزی، به‌راحتی می‌توان فروش خود را افزایش داد.


وبلاگ‌ساز وبزی: با استفاده از وبلاگ‌ساز وبزی، به‌راحتی می‌توان شروع به بازاریابی محتوا کرد و مطالب، اخبار و ... را با مشتریان خود به‌اشتراک گذاشت.


ویرایشگر قالب وبزی: با استفاده از ویرایشگر قالب وبزی به‌راحتی می‌توان هر موردی که نیاز است را به سایت خود اضافه کرد؛ به‌عنوان مثال قسمت نمونه‌کارها، تماس با ما، درباره ما و ...


خلاقیت خود را محدود نکنید


وبزی مانند یک زمین بازی است. جایی که هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد و به راحتی می‌توان ایده‌های بی پایان را به تحقق رساند. هیچ محدودیتی در خلاقیت نیست و کنترل همه‌چیز برای طراحی یک سایت خلاقانه در وبزی فراهم است. با استفاده از سایت‌ساز وبزی می‌توان دقیقا همان سایتی که مد نظر است را ساخت.


تکنولوژی‌های پیشرفته


اکثر تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی وب در سایت‌ساز وبزی در دسترس است.


کشیدن و رها کردن: به‌آسانی ظاهر و محتوای سایت را با کشیدن و رها کردن می‌توان درست کرد.


دیده‌شدن در گوگل: ابزار پیشرفته‌ی سئو در سایت‌ساز وبزی کمک می‌کند تا به‌آسانی سایت خود را برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینه کرد.


سایتی برای موبایل: تعداد کاربران موبایل هر ساله بیشتر از گذشته می‌شود. با استفاده از سایت‌ساز وبزی، سایت را می‌توان برای موبایل به‌راحتی تنظیم کرد.


انیمیشن و پارالکس: با استفاده از انیمیشن و افکت‌های مختلف مثل پارالکس می‌توان به سایت جان داد.


سرعت بالا: سایت‌های ساخته‌شده با وبزی با کمک استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در کمتر از چند میلی‌ثانیه بارگذاری می‌شوند.


هاست ابری: وب‌سایت در ابرها میزبانی می‌شود؛ به این معنی که در هر زمان و هر مکانی می‌توان به سایت دسترسی داشت.


چگونه می‌توان با وبزی سایت ساخت؟


می‌توان وبزی را برای هفت روز تست کرد و در مدت زمان آزمایشی، سایت را ساخت. کافی است مراحل زیر دنبال شود.


مرحله اول:  ابتدا باید وارد صفحه قالب‌ها شد. می‌توان روی دکمه‌ی مشاهده، برای هر قالب کلیک کرد تا قالب را بررسی کرد؛ سپس قالب سایت دلخواه را انتخاب کرد و «ساخت سایت با این قالب» را زد.


مرحله دوم: قالب‌ها تنها نقطه شروع وب‌سایت  هستند. می‌توان دکمه‌ی ویرایش قالب را زد و قسمت‌های جدید مثل تصاویر، گالری، متن، دکمه و ... را به صفحه‌ی خود اضافه کرد؛ صفحات جدید درست کرد و محتوای هر صفحه را تغییر داد.


مرحله سوم: بعد از تکمیل وب‌سایت کافی است روی گزینه‌ی ارتقاء سایت کلیک کرده و یکی از پکیج‌های وبزی را متناسب با نیاز انتخاب کرد. پس از انتخاب پکیج، می‌توان آدرس سایت خود را تعیین کرده و فعالیت حرفه‌ای را در فضای آنلاین آغاز کرد.

با چه زبان برنامه نویسی شروع کنیم درآمد بیشتری خواهیم داشت؟

آیا بدون دانش برنامه نویسی می‌توان سایت طراحی کرد؟


طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی امکان پذیر است ولی به دلیل حجم بالای کدهای اضافه، هرگز طراحی سایت با نرم افرارهای درگ اند دراپ پیشنهاد نمی‌شود.


یکی از سیستم‌های بسیار قدرتمند برای طراحی سایت اختصاصی cms وردپرس خواهد بود که در آن با داشتن دانش اندکی از php می‌توان یک قالب ایجاد کرد.


وردپرس دارای قابلیت‌های کاربرپسند زیادی است و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی نیز می‌توان با اسفتاده از افزونه Visual Composer به راحتی با درگ اند دراپ کردن صفحات مختلفی ایجاد کرد. ولی باز در صورت داشتن دانش زبان تحت وب php می‌توان واکنش‌گرایی بالاتری را ایجاد کرد.


آیا وردپرس می‌تواند برای یک سایت فروشگاهی مثل دیجی‌کالا اجرا شود؟


در وهله اول، کدپز، سامانه طراحی سایت، cms وردپرس را پیشنهاد می‌دهد زیرا با داشتن امکانات فراوان و کاربرپسند می‌توان پر قدرت شروع به کار کرد و بعد از پیشرفت کار می‌توان آن را به یک سیستم اختصاصی که با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی php ، javascrt ،html و css و تحت پایگاه داده‌ی mysql برنامه‌نویسی شده است انتقال داد و می‌توان از ابتدا با یک سیستم کاملا اختصاصی شروع کرد.


معرفی php


پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی تحت وب و اپن سورس به این معنی که کاربران می‌توانند آن را توسعه و پیشرفت دهند. زبان‌های مختلف دیگر مانند asps.net موجود هستند که در مقایسه با کاربرد php عملکرد ضعیفی دارند. بیشتر قسمت‌هایی که نیاز به پویایی و انعطاف دارند با php نوشته می‌شوند که معروف‌ترین فریم ورک آن لارول است. همچنین یک پایگاه داده در php نیاز است که از mysql استفاده می‌شود که در ادامه توضیحات لازم ارائه خواهد شد.


چرا از php استفاده می‌شود؟


به دلیل رایج بودن این زبان در دسترس بودن این زبان و راحتی کار کدپز در این مقاله php معرفی می‌شود. زبان‌های مختلفی مانند Django که یکی از فریم ورک‌های پایتون است و یا Asp.net برای طراحی وب سایت کاربرد دارند ولی بهترین آنها برای شروع php است به دلیل دسترسی بالا و مقالات زیادی که برای فراگیری آموزش ان وجود دارد سایت‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا نیز با php طراحی شده‌اند پس زبان بسیار قدرتمندی خواهد بود. همچنین با یادگیری این زبان می‌توان ربات‌هایی برای تلگرام نیز طراحی کرد.


معرفی جاوا اسکریپت


جاوا اسکریپت نیز یک ربان برنامه نویسی بسیار قدرتمند تحت وب است که بیشتر برای تولید اپلیکیشن‌های تحت وب و صفحات تکی استفاده می‌شود. برای مثال لود شدن مطالب یک سایت بدون رفرش کردن و یا ایجاد یک سیستم مانند جیمیل استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت فریم ورک‌های محبوب فراوانی دارد و قابلیت‌های بسیار بالاتری برای ایجاد انعطاف دارد.


معرفی html


اچ تی ام ال معماری ظاهری یک سایت را به صورت کاملا خشک در بر می‌گیرد برای استفاده بهتر از html حتما باید از جاوا اسکریپت و php کمک گرفت.


معرفی css


سی اس اس تمامی ظاهر سایت را در برمی‌گیرد و وظیفه زیباسازی سایت را دارد البته این زبان را می‌توان با جاوا اسکریپت نیز ترکیب کرد برای تولید انیمیشن‌های تحت سایت و زیباسازی سایت.


معرفی mysql


مای اس کی ال برای دسته بندی داده‌هایی که نیاز به پردازش دارند استفاده می‌شود برای مثال وقتی یک فرم تماس دارید و قصد دارید تمامی کادرهای نام و نام خانوادگی و شماره تلفن افراد به صورت مرتب تهیه شوند در این صورت از mysql استفاده می‌شود.


کتابخانه یا فریم ورک چیست؟


هر‌ کتابخانه‌ای که موجود باشد کار را راحت‌تر می‌کند زیرا کتابخانه‌ها برای استفاده‌های خاص بهینه شده‌اند و کدهای کمتری را در بر می‌گیرند و شخص را زودتر به نتیجه خواهند رساند.


وب اپلیکیشن چیست؟


به صفحاتی که بدون ریلود شدن سایت طراحی شده و تمامی کارهای مورد نیاز کاربر را در همان صفحه انجام می‌دهند وب اپلیکیشن می‌گویند یک مثال قابل فهم از وب اپلیکیشن سرویس جیمیل بوده که بدون ریلود شدن صفحه دسترسی به تمامی امکانات سایت را دارند.


با چه زبانی برای سایت وب اپلیکیشن درست کنیم؟


بهترین زبان برای تولید وب اپلیکیشن در حال حاظر فریم ورک AngularJS از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که توسط گوگل توسعه داده شده است.


چگونه سایتی با درگ اند دراپ و بدون دانش برنامه نویسی راه اندازی کنیم؟


یکی از راه‌هایی که می‌توان با آن بدون دانش کدنویسی در وردپرس قالب سایت طراحی کرد روش درگ اند دراپ بوده که با استفاده از افزونه visual composer این کار را به سادگی انجام دهید ولی سورس کدهایی که خود اشخاص می‌نویسند خیلی بهتر خواهد بود.


آیا می‌توان پس از یادگیری هر کدام از موارد بالا کسب درآمد کرد ؟


افرادی که توانایی کامل در هر کدام از زبان‌های بالا مانند جاوا اسکریپت یا کتابخانه‌های معروف ان مثل انگولار را دارند هرگز بیکار نخواهند ماند. یادگیری زبان php و جاوا اسکریپت و یا توانایی سایت با استفاده از روش درگ اند دراپ اگر به صورت حرفه ای انجام شود قطعا درآمد بالایی را رقم خواهد زد.

هرآنچه درباره طراحی سایت باید بدانید

این‌روزها پولدارشدن خیلی راحت‌تر از قبل شده است. البته اشتباه نکنید، منظورمان این نیست که خدای‌ناکرده دزدی کنید؛ بلکه از قدرت دنیای مجازی حرف می‌زنیم؛ فضایی که با هزینۀ خیلی ارزان‌تر از دنیای واقعی می‌توانید خود را به جهان معرفی کنید. در این مقاله، می‌خواهیم دربارۀ یکی از معجزه‌های دنیای مجازی حرف بزنم: داشتن سایت؛ سایتی که بهترین ویترین از کسب‌و‌کارتان می‌تواند باشد.

طراحی سایت واقعا به کسب‌و‌کارتان کمک می‌کند؟
طراحی سایت نه‌تنها به توسعه‌ی کسب‌وکارتان کمک می‌کند؛ بلکه قطعا در برندینگ، فروش، تبلیغات و بازاریابی آن نقشی اساسی ایفا می‌کند. نمونه‌های موفق در این زمینه کم نیستند: دیجی‌کالا، بامیلو، دیوار و بسیاری از سایت‌های موفق دیگر.

طراحی سایت به متخصص حرفه‌ای و اصطلاحا کاربلد نیاز دارد. بنابراین، اصلا این خطر را به‌جان نخرید که طراحی سایتتان را به هرکسی بسپارید. اگر ۱۰ سال پیش بود، با سایتی معمولی هم می‌توانستید موفقیتی نسبی کسب کنید؛ اما امروزه، بازار رقابت داغ است و نمی‌توان طراحی سایت را به هرکسی سپرد. اجزای مهم سایت دو بخش اصلی را شامل می‌شود: ۱. طراحی سایت؛ ۲. سئو و بهینه‌سازی سایت. درباره‌ی این بخش‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

سئو چیست و چه بخش‌هایی دارد و چرا مهم است؟
روزانه میلیاردها جست‌وجو در موتور جستجوی گوگل، اصلی‌ترین موتور جست‌وجو، انجام می‌شود. وقتی عبارتی را جست‌وجو می‌کنید، گوگل متناسب با عبارت جست‌وجوشده (Query) به‌ترتیب سایت‌هایی را نمایش می‌دهد. اصولا اکثر کاربران نیازشان را در همان صفحه‌ی اول جست‌وجو می‌کنند و سراغ صفحات بعدی نمی‌روند. این، یعنی شما باید به گوگل بفهمانید که بهترین جواب برای سؤال یا خواسته‌ی کاربر هستید. سئو دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.

پس، سئو به‌معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو و روش‌ها و استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی است که شما را به بهترین شکل به موتورهای جست‌وجو می‌شناساند. این فرایند باعث بهبود جایگاهتان در گوگل می‌شود. سئو بخش‌های زیادی دارد؛ از تولید محتوا گرفته تا سئوی داخلی پیج (SEO On-Page) و سئوی خارجی (SEO Off-Page). مهم‌ترین نکته درباره‌ی متخصصان سئو این است که از تجربه و مهارت کافی در این زمینه باید بهره‌مند باشند و از روش‌های درست سایتتان را سئو کنند؛ چراکه روش‌های نادرست که اصطلاحا «سئوی کلاه‌سیاه» خوانده می‌شوند، یک‌شبه شما را به‌اوج می‌برند و یک‌شبه هم ممکن است نابودتان کنند.

ایران سایت

شرکت ایران سایت از سال ۱۳۷۹ خدمات متفاوتی ازقبیل طراحی سایت و سئو و تبلیغات گوگل به مشتریانش ارائه می‌دهد و یکی از شرکت‌های باسابقه‌ در زمینه‌ی طراحی سایت و سئو است. فقط کافی است سری به سایت ایران سایت بزنید، بخش‌های مختلف آن‌ را ببینید، با مشتری‌هایشان آشنا شوید و تعرفه‌ها را به‌صورت شفاف ببینید.

پس از اینکه بخش‌های مختلف ایران سایت را مشاهده کردید، می‌توانید به صفحۀ اختصاصی سئو بروید و با بخش‌های مختلف سئو سایت آشنا شوید.

در طراحی سایت چه عواملی مهم است؟
همان‌طورکه در مقدمه گفتیم، بازار طراحی سایت این­ روزها حسابی داغ است و در این بازار مکاره، تعداد زیادی سوءاستفاده می‌کنند و با هزینه‌های آن‌چنانی سر بسیاری از مشتریان را کلاه می‌گذارند. پیشنهاد ما به شما این است سعی کنید دانشی نسبی در این زمینه کسب کنید تا حداقل بدانید از طراح سایت خود چه می‌خواهید. در این قسمت، ۳ عامل از عوامل مهم‌ طراحی سایت را معرفی می‌کنیم.

۱. سایت شما باید ریسپانسیو (Responsive) باشد
این یکی از عوامل مهم‌ گوگل برای رتبه‌بندی سایتتان است. ریسپانسیوبودن سایت به این معنی است که با کوچک‌و‌بزرگ شدن صفحۀ سایت، تناسبات صفحه به‌هم نریزد. برای مثال، وقتی با موبایل و تبلت سایت را بازمی‌کنید، سایت برایتان خوانا باشد و اندازه‌ها به‌هم نریزند.

۲. رابط کاربری (UI) و تجربۀ کاربری (UX)
UI مخفف User Interface است و به مجموعۀ مؤلفه‌هایی گفته می‌شود که کاربر هنگام استفاده از سایتتان با آن‌ها درگیر است؛ مؤلفه‌هایی مانند دکمه‌ها و آیکون‌ها. این عامل نیز یکی دیگر از عوامل مهم‌ گوگل برای رتبه‌بندی سایت شماست و کار را برای کاربرانتان هم بسیار آسان می‌کند.

UX مخفف User Experience است و منظور تجربه‌ای است که کاربر هنگام استفاده از بخش‌های مختلف سایتتان تجربه می‌کند. به‌عبارتِ‌دیگر، UI طراحی است و UX اجراکردن رابط کاربری است و این دو مکمل هم هستند. بنابراین، یکی از بخش‌های طراحی مهم‌ سایت همین رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری هستند.

۳. سیستم مدیریت محتوا (CMS)
CMS درحقیقت سیستمی است که ازطریق آن محتوای سایتتان را مدیریت می‌کنید. حالا، این سیستم ممکن است آماده باشد، مانند وردپرس و جوملا و پرستاشاپ یا ممکن است طراح سایت سیستمی اختصاصی برایتان بنویسد.

عوامل گفته‌شده اهمیت بسیای در طراحی سایتتان دارند. ایران سایت قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی طراحی سایت حرفه‌ای در تهران است. قدمت ایران سایت باعث شده انواع پروژه‌های کوچک‌وبزرگ را طی این سالیان تجربه و متناسب با نیاز و بودجه‌ی شما بهترین سایت ممکن را طراحی کنند. برای اینکه بیشتر در‌این‌باره بدانید، کافی است به صفحه طراحی سایت ایران سایت مراجعه کنید.


درنهایت، باید خاطرنشان کنیم به سایتتان اهمیت ویژه‌‌ای بدهید؛ چراکه در دنیای مجازی میلیون‌ها مشتری بالقوه دارید که روزانه خدمات شما را جست‌وجو می‌کنند و سایت حرفه‌ای و سئوشده آن‌ها را به مقصدشان می‌رساند.

چطور بهترین وب‌سایت ساز 2019 را انتخاب کنیم؟

ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب هر یک از وب‌سایت‌ سازها را معرفی کنیم تا در نهایت به انتخاب بهترین وب سایت ساز کمک کنیم.

در ادامه لیست وب‌سایت‌ سازهای زیر را با هم مقایسه خواهیم کرد:


انتخاب بهترین وب‌سایت‌ ساز- به دنبال چه چیزی هستید؟

قبل از انتخاب وب‌سایت‌ سازها ابتدا باید مشخص کنید که چه کارهایی را قصد دارید در سایتتان انجام دهید؟ اهداف و تمام ویژگی‌های مورد نیاز دروب‌سایت‌ چیست؟ به عنوان مثال، می‌توانید مواردی مانند وبلاگ، گالری تصاویر، فروشگاه آنلاین، فرم تماس، اسلایدر و غیره در نظر بگیرید.

اگر درباره‌ی گزینه‌های مورد نیاز روی سایت‌تان اطمینان ندارید، می‌توانید سایت‌های رقبا را بررسی کنید. همچنین برای یادگیری برنامه‌نویسی تحت وب به شما شرکت در دوره‌های آموزشگاه برنامه‌نویسی  در مشهد پیشنهاد می‌گردد.

اغلب سایت سازها رابط‌های کاربری drag and drop ارائه میدهند و قبل از تصمیم‌گیری نهایی می‌توانید از حساب‌های کاربری رایگان برای تست استفاده کنید.

سپس می‌توانید گزینه‌های بیشتر را اضافه کنید. آیا به طور مرتب به بروز رسانی سایت نیاز دارید؟ وبلاگ بخش ضروری در سایت‌تان می‌باشد؟ آیا قصد فروش محصولات بیشتر را روی سایت دارید؟ در نتیجه لازم است قبل از انتخاب وب‌سایت ساز مطمئن شوید که رشد کسب و کارتان و سایت را پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

در نتیجه اجازه دهید تا در ادامه پلت فرم‌های مختلف سازندگان وب‌سایت‌ها را معرفی کنیم تا بدون استخدام توسعه‌دهنده وب، سایت خود را بسازید.


ورد پرس


Wordpress.org (وردپرس self hosted ) وردپرس محبوب‌ترین سایت ساز در تمام دنیا می‌باشد که بیش از 28 درصد از تمام سایت‌های اینترنتی توسط آن پشتیبانی می‌شوند.

نکته: دو نسخه از وردپرس در دسترس می‌باشد. Wordpress.org و wordpress.com. ما در این مقاله قصد داریم wordpress.com را بیشتر شرح دهیم و جزئیات بیشتری را در مقایسه با wordpress.org بیان خواهیم کرد.

وردپرس self-hosted به عنوان بهترین و پرطرفدارترین وب‌سایت ساز در تمام دنیا شناخته شده است که بخاطر مقیاس پذیری بالا، استفاده ساده از آن و داشتن ویژگی‌های قدرتمند و زیاد می‌باشد.

وردپرس یک وی سایت ساز رایگان و منبع باز می باشد. این بدان معناست که شما بیشترین کنترل را بر روی سایت تان خواهید داشت.

برخلاف سایر وب سایت سازها، ما نیاز به حساب میزبانی وردپرس و میزبانی سایتمان داریم.


مزایا

وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا سایت را در هر جنبه و زمینه ای به خوبی کنترل کنید و این می‌تواند برای ساخت سایت مفید باشد. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی، انجمن‌های گفتگو، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر. داشتن تنوع بالا در تم‌های از قبل ساخته شده یکی دیگر از مزایای این وب‌سایت ساز می‌باشد. سازندگان صفحات سایت drag and drop مانند beaver builder و divi این امکان را به شما می‌دهد تا براحتی صفحات خود را طرح بندی کنید.

علاوه براین، بیش از 50 هزار پلاگین رایگان برای وردپرس وجود دارد و در نتیجه می‌توانید قابلیت های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. وردپرس به طور کامل به چند زبان ترجمه شده و در نتیجه می‌تواند انتخابی مناسب برای سایت های چند زبانه باشد. دوره آموزش اندروید  از دیگر دوره‌های آکادمی برنامه‌نویسان می‌باشد.


نقاط منفی

شما باید سایت را خودتان مدیریت کنید، به این معنی که باید خودتان را به سیستم‌های جدید معرفی کنید. این کار در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد. علاوه براین، نیاز به بروزرسانی وردپرس در پلاگین و پشتیبان‌گیری به صورت مرتب مورد نیاز می باشد.


قیمت:

وردپرس کاملا رایگان بوده اما نیاز به دامنه و میزبانی وب دارید.


Wix

Wix یک وب‌سایت ساز مبتنی بر ابر می‌باشد که استفاده از آن بسیار آسان بوده و ویژگی‌های قدرتمندی برای ساخت سایت به شیوه‌ای ساده را دارد.




مزایا:

Wix یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین، شما مجبور نیستید برای میزبانی هزینه پرداخت کنید. برای طراحی سایت صدها قالب در دسترس دارید و قالب‌ها قابل ویرایش و با ویژگی drag and drop می‌باشد.

علاوه براین، با این سایت ساز می‌توانید تعداد بسیار زیادی از app ها را به صورت رایگان بر روی سایت خود نصب کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. برخی از این app ها توسط wix ایجاد شده و برخی توسط سایر توسعه‌دهندگان. انجام پروژه‌های طراحی سایت مشهد  از دیگر خدمات آکادمی برنامه‌نویسان می‌باشد.

Wix یک طرح رایگان با پهنای باند و فضای ذخیره‌‍سازی محدود می‌باشد. با این قابلیت می‌توانید برای تست drag and drop سازنده‌ی سایت و تست درایو استفاده کنید. این طرح نام دامنه را شامل نمی‌شود و بنابراین می‌توانید به عنوان مثال طرح را به طرح‌های بالاتر ارتقا دهید.

شما همچنین می‌توانید ssl رایگان را برای تمام برنامه‌های wix دریافت نموده و روی سایت‌تان فعال کنید.


نقاط منفی

طرح‌های اتصال دامنه رایگان تبلیغات برندهای مختلف را بر روی سایت شما نمایش می‌دهد. برای حذف این تبلیغات باید طرح‌های combo و unlimited را برای حذف تبلیغات ارتقا دهید. اگر قصد دارید وب سایت خود را از روی wix بردارید، کار کمی سخت و پیچیده خواهد بود. طرح اتصال نام دامنه برای هر ماه 9.16 دلار می‌باشد که تنها به شما اجازه می‌دهد تا نام دامنه را سفارشی انتخاب کنید، بنابراین برای خرید نام باید به صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید.


قیمت

Wix یک طرح رایگان محدود با زیردامنه wix ارائه می‌شود. با پرداخت 9.16 دلار در ماه اتصال برقرار کنید و از طرح‌های ترکیبی با 14.95 دلار در ماه با انتخاب نام دامنه رایگان دریافت نمایید.


Gator

Gator یک وب سایت ساز جدید می‌باشد که توسط hostgator ارائه شده است و یکی از وب‌سایت سازهای معروف در دنیا می‌باشد. Gator یکی از سازندگان و میزبانی وب همه جانبه می‌باشد.




مزایا

Gator یک پلت‌فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین نیاز به نگرانی برای نرم‌افزار، بروزرسانی و پشتیبانی می‌باشد. این سازنده وب این امکان را فراهم می‌کند تا از 200 قالب حرفه‌ای انتخاب کنند. هر طرح با گزینه‌های سفارشی ساده ساخته می‌شود. شما می‌توانید هر یک از اقلام را در یک صفحه با یک رابط کاربری ساده و کلیک کردن می‌توانید ویرایش کنید. علاوه براین، می‌توانید گالری تصاویر، فیلم، فرم‌های تماس و غیره را به داخل صفحه بکشید.

تمام طرح‌ها شامل یک نام دامنه رایگان برای سایت می‌باشند و طرح‌های تجارت الکترونیک قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را دارند.

از آنجا که grator یک محصول با پرداخت هزینه می‌باشد، در نتیجه تبلیغات بر روی آن نمایش داده نمی‌شود و اطلاعات به فروش نمی‌رسد.


نقاط منفی

Grator رایگان نیست و نسخه ی آزمایشی ارائه نمی‌دهد. برخلاف سایر گزینه‌ها، در این مورد نمی‌توان توسعه‌دهنده‌ی وب استخدام کرد و ویژگی‌های بیشتری را به سایت اضافه کرد.


قیمت

Gator طرح‌های خود را با قیمت 3.84 دلار در ماه و با 9.22 دلار طرح‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد. این سایت ساز برای کسب و کارهای کوچک مناسب می‌باشد اما به اندازه وردپرس قدرتمند نمی‌باشد.


Bigcommerce

Bigcommerce یکی از قوی‌ترین سیستم‌عامل‌های سازنده وب سایت برای ساخت فروشگاه آنلاین می‌باشد و اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، این گزینه بهترین مورد می‌باشد. این گزینه ویژگی‌های ضروری را برای ساخت ارائه می‌دهد و در نتیجه سربار کمتر و ادغام بیشتری را ارائه می‌دهد.

Bigcommerce یک راهکار تجاری کاملا میزبانی شده می‌باشد و در نتیجه نیاز به نگرانی برای بروزسانی، امنیت و سرعت سایت نمی‌باشد و سرور و بخش فنی سایت را برایتان مدیریت می‌کنند و شما می‌توانید بیشتر روی رشد کسب و کارتان تمرکز داشته باشید. این سایت ساز برخلاف سایر گزینه‌های تجارت الکترونیک از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار بوده و بدون توجه به میزان ترافیک سایت، سریع و امن می‌باشد.

Bicommerce با تمام درگاه‌های پرداخت الکترونیک مانند paypal، aply pay، payphone و غیره سازگار بوده و برای استفاده از از این درگاه‌ها نیاز به پرداخت هزینه اضافه وجود ندارد.

برای شروع کار می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده و سپس آنها را سفارشی و برحسب نیازتان ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه نمایید.


نقاط منفی

یکی از نقاط منفی این سایت ساز قیمت بالای آن نسبت به سایر موارد می‌باشد و از آنجا که این یک پلت‌فرم اختصاصی می‌باشد، در نتیجه مهاجرت از آن کمی دشوار است.


قیمت

Bicommerce دارای نسخه آزمایشی 15 روزه رایگان می‌باشد و قیمت برنامه اصلی آن 29.95 دلار است. برای افزودن گزینه‌های اضافه برای بهینه‌سازی 79.9 دلار در ماه باید هزینه پرداخت شود. بهترین مزیت bicommerce در مقایسه با shopify و سایر پلت‌فرم های شخص ثالث، ادغام با وردپرس می‌باشد که می‌تواند انعطاف‌پذیری وردپرس را با قدرت bicommerce ادغام کند.


Shopify

Shopify یکی از سایت سازها برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد که بیش از نیمی از نیم میلیون کسب و کار با یک میلیون کاربر فعال دارد.




مزایا

Shopify یک راهکار کاملا یکپارچه در تمام دنیا می‌باشد و در نتیجه جای نگرانی برای مدیریت نرم افزار، نصب و بروزرسانی و نگهداری و پشتیبان‌گیری وجود ندارد. این پلت‌فرم یک راه حل پرداخت یکپارچه به نام shopify payment اراده می‌دهد.

Shopify به عنوان یک سازنده وب سایت تجارت الکترونیک، با مدیریت کامل موجودی، محصولات نامحدود، ارائه آمار قدرتمند و ارائه راه حل های بازاریابی آسان را در کنار هم ارائه می دهد. اضافه کردن طرح های مختلف نیاز به اضافه کردن کد ندارد.

با استفاده از رابط کاربری drag and drop می توانید یک فروشگاه الکترونیک داشته باشید و امکان استفاده از POS را در فروشگاه ارائه می‌دهد و از تمام کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند. SHOPIFY قابل ادغام با وردپرس بوده و این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا در لحظه از هر دو راهکار استفاده نمایید.


نقاط منفی

هزینه shopify نسبت به سایر گزینه‌ها بیشتر می‌باشد. مهاجرت از shopify کمی دشوار خواهد بود.


قیمت

طرح اولیه و اصلی shopify حدود 29 دلار در ماه هزینه دارد.


Weebly

Weebly یکی از سایت‌سازهای معروف با هزاران طرح برای سایت‌های بزرگ می‌باشد که شامل یک سازنده‌ی صفحه با طراحی زیبا است و به شما اجازه می‌دهد تا سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی ویرایش کنید.


مزایا

Weebly یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین نیازی به نصب و مدیریت نرم‌افزار ندارید و مدیریت تمام نرم‌افزارهایی که در backend اجرا می‌شوند در آن انجام می‌شود.


Weebly همچنین دارای پشتیبانی از تجارت الکترونیک می‌باشد و امکان راه اندازی فروشگاه آنلاین را برایتان فراهم می‌کند. هر سایت weebly از ویژگی‌های فرم تماس، گالری تصاویر و سایر موارد می‌باشد و می‌توانید براحتی به ویژگی‌های سایت خود اضافه کنید.


نقاط منفی

Weebly یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد و در نتیجه نمی‌توانید با استخدام توسعه‌دهنده وب، سایت خود را به دلخواه تغییر دهید.


Weebly برای هر تراکنش 3% از هزینه را به عنوان دستمزد محاسبه می‌کند.در نتیجه برای کاهش هزینه‌های اضافه باید طرح کسب و کارتان را ارتقا دهید.


قیمت

Weebly یک طرح رایگان ارائه می‌دهد و برای سایر طرح‌ها در هر ماه 8 دلار باید پرداخت گردد.


Squarespace

Squarespace یک سازنده وب سایت کاملا متمرکز می‌باشد که برای طرح‌های بزرگ و سهولت استفاده دارای شهرت می‌باشد.


مزایا

Squarespace میزبانی وب را برای زیرساخت های سازمانی ارائه می دهد و یک  پلت فرم امن و قوی می باشد که به شما اجازه می دهد تا کسب و کارتان را بدون نگرانی توسعه دهید. این سازنده وب دارای طرح های بسیار متنوع برای شروع کار می باشد که کاملا قابل ویرایش هستند.

اضافه کردن محتوا به آن بسیار آسان می‌باشد و ویژگی‌های مختلف را با کشیدن و رها کردن به صفحه اضافه کنید. علاوه براین، Squarespace دارای طرح‌های مخصوص تجارت الکترونیک بوده و رابط کاربری مناسبی را برای مدیریت محصولات، موجودی، سفارش و ارائه‌ی تخفیف و سایر موارد ارائه می‌دهد.


نقاط  منفی

Squarespace یکپارچگی محدودی را برای سرویس‌های شخص ثالث ارائه می‌دهد و می تواند مانع رشد تجارت گردد و تنها از درگاه‌های paypal، apple pay و stripe پشتیبانی می‌کند و امکان اضافه کردن سایر درگاه‌ها به آن وجود ندارد.


قیمت

Squarespace از 12 دلار در ماه شروع و فروشگاه‌های آنلاین آنها از 26 دلار و 40 دلار شروع می‌شوند.


GoDaddy

Godaddy یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس نام دامنه و خدمات میزبانی از وب در جهان می‌باشد و وب سایت‌های ظریف و ساده‌ای را به طور کامل میزبانی می‌کند.


مزایا

ایجاد سایت با این وب‌سایت ساز آسان و کاملا حرفه ای بوده و با کمک چند بلوک آماده می‌توانید آنها را برای ساخت پوسته‌های مختلف به کار بگیرید. همچنین دارای گالری تصاویر از عکاسی Getty می‌باشد و می‌توانید عکس‌های خود را در آن آپلود و گالری تصاویر را ایجاد کنید. سایت‌های godaddy را می‌توانید در دستگاه‌های تلفن همراه نیز براحتی مشاهده نمایید.


نقاط منفی

این سازنده وب به اندازه سایر گزینه‌های موجود در این لیست دارای انعاف پذیری نمی‌باشد و دارای ویژگی‌های محدودی با گزینه‌های کمتر می‌باشد.


قیمت

هزینه برنامه شخصی godaddy در هر ماه 5.99 دلار می‌باشد و برای سایت‌های تجاری 9.99 دلار در ماه باید پرداخت گردد.


Wordpress.com

Wordpress.com یک سرویس وبلاگ و میزبانی از وب توسط Automattic می‌باشد. بنیانگذار این نرم‌افزار منبع باز Matt Mullenweg  و توسط شرکت وردپرس ایجاد شد. بنابراین نام آن wordpress.com انتخاب گردید و لازم به ذکر است که wordpress.com مشابه wordpress.org نمی‌باشد.


مزایا

Wordpress.com یک سرویس میزبانی وب می‌باشد که روی همان نرم‌افزار وردپرس ساخته شده اما تجربه کاربری آن کاملا متفاوت و سفارشی می‌باشد. با استفاده از wordpress.com نیاز به نگرانی برای پشتیبان‌گیری و نرم‌افزارهای آن وجود ندارد.

طرح‌های رایگان این سازنده وب‌سایت دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشد و به همه کاربران اجازه می‌دهد تا از بین صدها تم گزینه‌های مناسب را انتخاب کند. در نتیجه می‌توانید سایت خود را کاملا سفارشی بسازید و از ویجت‌های مختلف برای اضافه کردن قابلیت‌های متنوع در آن استفاده نمایید.

از دیگر قابلیت‌های سایت‌ساز wordpress.com برخلاف سایر گزینه‌های معرفی شده، دارای قابلیت کشیدن و رها کردن نمی‌باشد.


نقاط منفی

امکان اضافه کردن افزونه یا نصب تم سفارشی وجود ندارد مگر اینکه برنامه کسب و کار خود را ارتقا دهید.طرح‌های پایین‌تر و ابتدایی دارای ویژگی‌های تجاری نمی‌باشند و از شبکه پشتیبانی نمی‌کنند.


قیمت

طرح اولیه wordpress.com رایگان می‌باشد اما بسیار محدود است. طرح‌های  شخصی سالانه 4 دلار در ماه و شامل یک دامنه سفارشی است.