طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای را با ما تجربه کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای را با ما تجربه کنید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 خیلی‌ها دوست دارند یک فروشگاه اینترنتی موفق مثل دیجی کالا داشته باشند؟ آیا ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای مثل دیجی کالا واقعا سخت و هزینه‌بر است؟ قبلا شاید این‌طور بود ولی الان طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست. به لطف سیستم‌های مدیریت محتوا و سایت سازها به راحتی این کار شدنی است.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟
راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چندان فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید محصولات را مشخص کرد و طریقه برخورد با مشتریان و اعتمادسازی را اگر ندانید چرا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده‌اید و فقط می‌دانید داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند کسب و کار پر سودی را رقم زند مطمئن باشید شکست می‌خورید. اگر بخواهید مثل فروشگاه‌های اینترنتی دیگر فقط در اینترنت حضور داشته باشید و حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشید شک نکنید در بین غول‌های فروشگاه‌های اینترنتی ایران شکست می‌خورید.

در ادامه صفر تا صد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بیان شده است.

مرحله اول : مشخص کردن نوع محصولات

اولین گام در راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی مشخص کردن محصولات آن است. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید مشخص کرد که چه محصولاتی قرار است در فروشگاه اینترنتی به فروش برسد.

یک راه برای مشخص کردن نوع محصولات این است که مشخص شود به چه چیزی علاقه دارید و حس می‌کنید در آن موضوع توانایی دارید. مثلا افرادی که در حوزه موسیقی فعال هستند می‌توانند به سراغ فروش آلات موسیقی بروند. پس همیشه باید به این توجه داشت که به چه چیزی علاقه دارید. علاقه داشتن به کاری که می‌کنید بسیار مهم هست حتی در یک فروشگاه اینترنتی!

نکته بعدی بررسی پر فروش بودن محصولات است. باید تحقیق و بررسی‌های خود را روی محصولاتی که قصد فروش‌شان را دارید انجام دهید و ببینید آیا خواهان و طرفدار دارند یا خیر؟ برای این کار از ابزارهای موجود مثل Google Keyword Planner یا Google Trends استفاده کرد. با جست و جوی محصولات مد نظر می‌توان دید چقدر صفحه در مورد آن موضوع موجود است و رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی موجود چقدر سنگین است.

مورد بسیار مهم این است که هیچ وقت همه چیز فروش نیست! افرادی که واقعا قصد دارند یک فروشگاه اینترنتی موفقی داشته باشند با فروش بالا، باید سعی کنند فقط یک گروه و دسته از محصولات را برای فروش انتخاب کنند.

مرحله دوم: شناخت مخاطب هدف

یکی از مراحل اولیه و مهمی که در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه شود شناخت مخاطب هدف است. یعنی اینکه چه کسانی قرار است وارد فروشگاه اینترنتی شوند و محصولات را بخرند؟

برای شناخت مخاطبان هدف خود بهتر است برای آن‌ها پرسونا ساخت. مثلا مخاطبان هدف بین چه رنج سنی هستند؟ محل زندگی‌شان کجاست؟ بیشتر علاقه‌مند به چه محصولاتی هستند؟ چقدر می‌توانند برای خرید محصولات هزینه کنند؟ چرا باید از محصولات فروشگاه استفاده کنند؟ و …

مرحله سوم : انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی هم یکی از مهمترین مراحل در ساخت فروشگاه اینترنتی است. برای اینکه اسم فروشگاه اینترنتی در ذهن مخاطبان بماند باید نامی انتخاب شود که در خور فروشگاه اینترنتی با توجه به موضوع و نوع محصولات باشد. باید نامی انتخاب شود که خاص و جذاب و در عین حال مرتبط به موضوع کاری باشد که همیشه در ذهن مشتریان بماند و سریع فروشگاه اینترنتی را به یاد بیاورند. پس به همین دلیل باید در انتخاب عنوان فروشگاه اینترنتی دقت لازم را داشت.

مرحله چهارم : انتخاب فضای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

در مرحله بعد باید به فکر یک میزبان مناسب و مطمئن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بود. منظور از میزبان همان هاستی است که قرار است فروشگاه اینترنتی روی آن قرار گیرد. بهتر است در انتخاب یک هاست مناسب دقت لازم را داشت چون هاستی که باید برای یک فروشگاه اینترنتی انتخاب شود با یک سایت معمولی فرق می‌کند. گذشته از این باید هاستی انتخاب شود که سرعت و قدرت بالایی داشته باشد.

مرحله پنجم : طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی

در این مرحله نوبت به طراحی و ساخت ظاهر فروشگاه اینترنتی می‌رسد. برای این کار هم راه‌هایی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌شود.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی نباید شرکت‌های طراحی سایت را فراموش کرد. چون با توجه به امکاناتی که یک فروشگاه اینترنتی دارد باید هزینه‌های بسیار سنگینی را پرداخت. طراحی فروشگاه اینترنتی با یک سایت معمولی یا شرکتی با توجه به امکاناتی که باید داشته باشد بسیار متفاوت است و مسلما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

معیار انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

برای یک مجموعه تجاری یا شرکت داشتن یک وب سایت رسمی از محسنات کار به حساب می آیدبه همین دلیل بازار رقابت بین شرکت های طراحی سایت بسیار داغ است که این انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت را برای مشتریان سخت تر کرده است.

معیار انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران
به گزارش خبرگزاری تسنیم، درنظر داشته باشید که با توجه به هدف شما از سایت و میزان بودجه ایی که برای این کار در نظر گرفته اید، خروجی متفاوتی دریافت می کنید که از این نظر نمی توان یک گزینه را برای همه پیشنهاد کرد.

هدف از طراحی سایت

در مرحله اول شما باید ابتدا هدف خود را از طراحی وب سایت تعیین کنید، قبل از انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران شما باید معیار موفقیت خود را بررسی نمایید که میخواهید به چه چیزی دست یابید.

برای مثال اگر میخواهید کمپانی جدید و برند تازه ایی را به عرصه تکنولوژی معرفی کنید نیاز دارید که خدمات و اطلاعات مرتبط خود را در سایت قرار دهید.

زمانی که می خواهید شرکت را انتخاب کنید باید هدف خود از راه اندازی وب سایت را به طور کامل با جزییات برای شرکت شرح دهید تا شرکت با آگاهی بیشتری شروع به انجام پروژه شما کند. اما شرکت طراحی سایت ابتدا نمونه کار های خود را به شما ارائه می دهد تا تسلط خود از زبان برنامه و یا سیستم مدیریت محتوایی و نیز قالب بندی سایت به شما اثبات کند.

شما نیز با بررسی نمونه کار ها آگاهی پیدا می کنید که آیا شرکت مورد نظر توانایی پاسخ گویی به نیاز شما را دارد یا خیر.

هزینه های سایت را در نظر بگیرید

شرکت های طراحی سایت دارای تعرفه قیمت های مختلفی نیز هستند که بر اساس میزان حجم کار، کیفیت و زمان کار متفاوت هستند. طراحی یک وب سایت کار تیمی و بسیار دشواری است که توسط افراد متخصص طراحی سایت صورت می گیرد اگر شما در کوتاه ترین زمان ممکن سایتی با کیفیت و قیمت پایین می خواهید باید بدانید که همچین گزینه ایی وجود ندارد. برای داشتن یک سایت خوب و با کیفیت نیاز به زمان کافی دارد و نیز قیمت های مختلفی نیز وجود دارد.

به هنگام عقد قرار داد با بهترین شرکت طراحی سایت باید از تمامی هزینه های احتمالی آن صحبت کنید دقت کنید که برای داشتن یک وب سایت رسمی و معتبر نباید هزینه های بالای آن موجب منصرف شدن شما از ادامه همکاری شود.

بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

اینتن یکی از شرکت های طراحی سایت در تهران است که پس از بررسی های انجام شده به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت انتخاب شده است. اینتن با داشتن کادر فنی متخصص و حرفه ایی دارای بیش از 500 نمونه کار حرفه ایی در زمینه های مختلفی می باشد.

طراحی سایت اینتن ارائه کننده خدمات طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت برنامه نویسی براساس نیاز های مشتریان و ارائه کننده تمامی خدمات در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

تعامل شرکت اینتن با مشتریان خود و رضایت کامل مشتریان از ویژگی بارز این شرکت می باشد. اینتن همواره با همکاری کادر فنی خود پروژه های مشتریان را به صورت کامل حرفه ایی و با بهره گیری از آخرین متد طراحی سایت به مشتریان ارائه می کند.

شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی اینتن از خدمات آن و نمونه کار های آن ها بهره مند شوید.

بهبود کسب‌وکار با طراحی سایت

داشتن یک وب سایت متناسب با کسب‌وکارتان، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید، با روش‌های نوین تجارت الکترونیکی آشنا شده و کسب‌وکارتان را دگرگون سازید.


به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سه سوت وب، روزانه بر تعداد وب‌سایت‌هایی که ثبت می‌شوند افزوده می‌شود، با این حال هنوز بسیاری از کسب‌وکارها وب‌سایت اختصاصی برای خود ندارند. امروزه در دنیای مجازی، طراحی یک وب‌سایت با ویژگی‌های خوب می‌تواند تعامل شما با مشتریان‌تان را به صورت شبانه‌روزی حفظ کند. دیگر مانند قدیم آدرس یک وب‌سایت فقط برای درج بر روی کارت ویزیت نیست! بلکه داشتن وب‌سایت برای مشاغل، به امری ضروری تبدیل شده است.




این روزها مزایای داشتن وب‌سایت تا حد زیادی برای همه آشکار است. طراحی سایت با ویژگی‌هایی نظیر: گرافیک جذاب، محتوای مفید و منحصر به فرد، تصاویر زیبا و مناسب، رابط کاربری قوی، امنیت خوب، بهینه‌سازی و سئو می‌تواند برند شما را جهانی کند.


روش‌های دیگری مانند طراحی اپلیکیشن و سئو سایت از روش‌های تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان هستند که هر کدام در جایگاه خود اهمیت زیادی دارند.


در شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج، هزاران کسب‌وکار وجود دارد. با توجه به تعدد کسب‌وکارها، متقاضیان طراحی سایت تهران و طراحی سایت کرج، اغلب حوزه‌های مختلف طراحی سایت، مانند: طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت املاک، طراحی سایت وکلا، طراحی سایت خبری، طراحی سایت پزشکی و … را خواستارند.


برخی خدماتی که می‌تواند در طراحی سایت ارائه می‌شود:


- معرفی خدمات خود مانند ۳sotweb.com


- تبلیغات اینترنتی و بهینه‌سازی مانند سئو و تبلیغات.net


- طراحی وب‌سایت چند زبانه مانند webdesigner-co.com


- و...




جهانی شدن برند با سئو و بهینه‌سازی سایت


وب‌سایت شما در صورتی می‌تواند بازدهی مفید را داشته باشد که توسط مشتریانتان دیده شود. به این معنی که در لیست نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌ای بالا قرار بگیرید. این امر با سئو سایت امکان‌پذیر است. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود بر اساس معیارهای الگوریتم موتورهای جستجو مانند گوگل می‌توانید به این مهم دست یابید.


روال کلی سئو به این صورت است که کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را انتخاب کرده و وب‌سایت را بر اساس آنها بهینه می‌کنید طوری که با جستجوی کلید واژه‌ها، در رتبه‌های بالا ظاهر شوید.


سهم طراحی اپلیکیشن‌ها در بازار کسب‌وکار


در این بازار پررقابت، اپلیکیشن‌ها نیز سهم ویژه‌ای دارند. طراحی اپلیکیشن مزایای خاص خود را دارد. اپلیکیشن‌ها می‌توانند نمونه کوچک شده وب‌سایت‌ها باشند که می‌توانند بدون اتصال اینترنت در دسترس باشند و البته که این ویژگی بسیار خوبی برای مشتریانتان خواهد بود. طراحی اپلیکیشن، از قدم‌های مهمی هست که می‌توانید برای رونق بخشیدن به کسب‌وکارتان بردارید.

اصول سئو و طراحی سایت

رعایت اصول سئو، طراحی اپلیکیشن و سایت می‌تواند سرنوشت یک تجارت را تغییر دهد، می‌تواند ایده‌های اولیه و خام را عملی کند و در نهایت می‌تواند به ایجاد درآمد و ارزش منتهی شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیجی ویت، این روزها در اکثر کسب‌وکارها می‌توانید رد پایی از سایت و اپلیکیشن را دنبال کنید. کمپانی‌های کوچک و بزرگ به ارزش این ابزارها در بهبود شرایط تجارت خود پی برده‌اند و استفاده از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

تفاوتی ندارد که شما یک سایت خدماتی یا سایت فروش داشته باشید. به هر حال باید از این ابزار جهت پیشرفت کسب‌وکار استفاده کنید. حتی ممکن است تنها یک سایت شخصی جهت معرفی و نمایش توانایی‌های خود داشته باشید و از آن بهره ببرید. در هر صورت روش‌های سنتی دیگر کارایی گذشته را ندارند و باید روش‌های نوین را امتحان کرد. طراحی اپلیکیشن و سایت و بهره بردن از اصول سئو باعث تغییر نحوه‌ی کسب‌وکارها شده است. افراد و سازمان‌هایی که این تغییر را پیش‌بینی کرده بودند مسلماً در حال حاضر بسیار موفق و در اوج هستند. کسانی که پس از مشاهده‌ی تغییر با آن همراه شده‌اند نیز از مزیت‌های فراوان آن بهره می‌برند. متأسفانه تجارت‌هایی که هنوز در شیوه‌های سنتی مانده‌اند و حاضر نیستند خود را با شیوه‌های نوین هماهنگ و هم سو کنند، با گذشت زمان محکوم به حذف از بازار رقابت هستند.

حال اگر شما نیز قصد دارید با بهره بردن از این ابزارها تجارت کوچک و بزرگ خود را رشد دهید و ارزشی ایجاد کنید، باید از اصول خاصی پیروی کنید. به این‌گونه نیست که هر فردی با طراحی سایت یا اپلیکیشن برای کسب‌وکار خود بتواند پیشرفت کند. در ادامه با این اصول آشنا خواهید شد.

شیوه اصولی طراحی سایت در دیجی ویت

طراحی سایت و پیاده کردن اصول سئو روی آن نیز همانند اپلیکیشن می‌تواند در معرفی محصول و خدمت یک کمپانی، فروشگاه یا… مؤثر باشد. در واقع سایت‌ها می‌توانند یک کمپانی را به اوج موفقیت برسانند و افراد زیادی را با آن آشنا کنند. برای ساختن یک سایت نیز در ابتدا باید نیازهای کمپانی و مواردی که می‌خواهد دیگران با آن‌ها آشنا شوند، مشخص شود. در قدم بعدی این موارد با کارشناسان و متخصصان طراحی سایت دیجی ویت مطرح می‌شود. این کارشناسان می‌توانند مشاوره‌های کاربردی به شما بدهند و در جهت بهبود طرح اولیه‌ی شما تلاش کنند.

پس از این که ویژگی‌های یک سایت مشخص شد، مراحل طراحی قالب سایت آغاز می‌شود. سپس کد نویسی‌های سمت سرور با توجه به درخواست‌های مشتری انجام می‌شود. پس از پایان این مراحل، سایت روی سرور قرار می‌گیرد و فعالیت آن آغاز می‌شود. ایجاد سایت و قرار دادن آن روی سرور تنها قدم اول است و شما نیاز دارید تا با استفاده از روش‌های مختلف، سایت خود را در صفحات نخست موتورهای جستجو قرار دهید. اگر سایت شما نتواند در صفحات اول قرار بگیرد، عملاً برای شما هیچ منفعتی نخواهد داشت.

حال باید بدانید که سئو چیست و چه مزایای دارد. به طور کلی به تمام شیوه‌هایی که سایت شما را بهینه می‌کند و آن را بر اساس کلمات کلیدی خاص در صفحه‌ی نخست یا صفحات اولیه‌ی موتورهای جستجو قرار می‌دهد، سئو گفته می‌شود. البته شیوه‌ی دیگری برای این منظور وجود دارد. با پرداخت مبالغی به موتورهای جستجوی معروف نظیر گوگل، این موتورها به تبلیغ سایت شما پرداخته و آن را برای عموم به نمایش درمی‌آورند. متأسفانه با توجه به قیمت ارز در کشور، این شیوه‌ی تبلیغ برای اکثر کسب‌وکارها به‌صرفه نخواهد بود.

سئو و روش عملکرد موتور جستجوی گوگل

پس از طراحی سایت و قبل از اینکه به امور مربوط به بهینه کردن سایت و سئو بپردازید باید در مورد نحوه‌ی عملکرد موتور جستجوی گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین موتور جستجو در دنیا، اطلاعات داشته باشید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که گوگل اینترنت نیست؛ یعنی اینکه وب‌سایت شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود، به این معنی نیست که این وب‌سایت در اینترنت وجود ندارد. وب‌سایت شما می‌تواند در اینترنت منتشر شود بدون اینکه در جستجوی گوگل و در نتایج کلمات خاص کلیدی نمایش داده شده شود. روش کار موتور جستجوی گوگل به این صورت است که این موتور جستجو سیستم‌های کامپیوتری اتوماتیکی دارد که در تمام ساعات در حال فعالیت هستند. این سیستم‌های کامپیوتری به صورت رندوم و تصادفی از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند، عکس‌هایی از هر صفحه برداشت و آن‌ها را در یک پایگاه داده عظیم قرار می‌دهند.

گوگل بر اساس عکس‌هایی که از صفحه‌های مختلف گرفته، تمام متن‌ها و دیگر محتواهای آن‌ها را بررسی می‌کند. این محتواها می‌توانند عکس، ویدئو، متن و فایل صوتی باشند. با این بررسی گوگل تعیین می‌کند که موضوع خاص آن صفحه چیست. گوگل بر این اساس تعیین می‌کند که بر اساس کلمه کلیدی‌های خاص، چه صفحاتی و با چه ترتیبی باید نمایش داده شوند اینجاست که اهمیت سئو کاملاً آشکار می‌شود. اینکه چگونه در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشیم و چگونه در صفحه اول گوگل باشیم، به کیفیت و استاندارد محتوای موجود در صفحات وب‌سایت ما بستگی دارد و اینکه تا چه اندازه اصول سئو در وب‌سایت ما رعایت شده است.



سئوی سایت خود را به دیجی ویت بسپارید

در مورد سئو صحبت مختصری شد و دانستیم که توجه به آن باعث به نمایش درآمدن سایت ما در صفحات نخست و حتی صفحه‌ی اول موتورهای جستجوی مطرح می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر در مورد سئو بدانید به بلاگ دیجی ویت مراجعه کنید. اگر بعد از طراحی سایت و قرار دادن آن روی سرور، مشاهده کردید که سایت شما بر اساس سرچ کلماتی که مد نظر شماست بالا نمی‌آید، تعجب نکنید. سایت شما در جایی میان صفحات گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار دارد؛ مثلاً ممکن است در صفحه ۵۴ یا ۸۲ آن را پیدا کنید. در ادامه با بهره بردن از کارشناسان سئو در شرکت دیجی ویت بهینه‌سازی سایت شما آغاز و به‌مرور زمان در صفحه‌های بالاتر و در نهایت در صفحه‌ی نخست گوگل قرار می‌گیرید. البته توجه داشته باشید که شما برای یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص این روند را طی می‌کنید. نباید انتظار داشته باشید تا برای کلمات کلیدی هم‌خانواده نیز سایت شما در صفحه‌ی اول قرار بگیرد. برای کلمه‌ها یا عبارات کلیدی دیگر، تمام مراحل سئو از ابتدا باید انجام شوند. به این صورت پس مدتی برای تمام کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود رنکینگ بالایی به دست خواهید آورد. آنجاست که به هدف اصلی خود یعنی شناساندن کالا یا خدمت خود به قشر وسیعی از جامعه رسیده‌اید.



در ادامه اصولی که توسط کمپانی دیجی ویت رعایت می‌شوند تا پس از طراحی سایت، وب‌سایت شما در رده‌های اول موتورهای جستجو قرار بگیرند را مشاهده می‌کنید:

- کیفیت و بلندی محتوای موجود در صفحه شما

- کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی به وب‌سایت

- سرعت بالا آمدن صفحات

- لغات کلیدی و محتوای صفحه

- اعتبار و مجوز نام دامنه

- امنیت صفحه

- دستورالعمل URL

بدون شک در شرایط کنونی تنها تجارت‌هایی می‌توانند در رقابت با سایر رقیبان پیروز شوند که به اصول تجارت اینترنتی تسلط داشته و طراحی اپلیکیشن، سایت و اصول سئو را به عنوان ابزاری برای رشد و ترقی به کار ببرند.

هر آنچه لازم است در مورد روانشانسی رنگ ها در طراحی سایت بدانید.


خوب به اطرافتان نگاه کنید. چه می بینید؟ بله دنیایی از رنگ های مختلف و جذاب. به هر سمتی که سرتان را بچرخانید با طیفی از رنگ های شاد یا حتی غمگین مواجه می شوید که قسمت های مختلف را پر کرده اند. هر کدام از این رنگ ها زبانی دارند. این ها بر روی احساسات، رفتارها و افکاری که در سر می پرورانیم تاثیر می گذارند.

 در دنیای طراحی وب هم، استفاده از رنگ ها اهمیت زیادی دارد. رنگ بر روی جایی که نگاه می کنیم، جایی که بر روی آن کلیک می نماییم و تعاملی که با عناصر سایت داریم اثر گذار خواهد بود. به همین خاطر است که شما به عنوان طراح سایت باید کارکرد رنگ ها و تاثیری که بر روی روح و روان انسان ها دارد را درک کنید و در طراحی هایتان به درستی از آن ها استفاده نمایید.


شاید مثل خیلی از افراد اطلاعات جزئی درباره روانشناسی رنگ ها داشته باشید. مثلا خیلی ها می دانند که رنگ قرمز در فرهنگ غربی به معنای خطر و در فرهنگ ما به معنای شادی و هیجان است. اما یک نکته مهم در این حوزه وجود دارد که قبل از ورود به بحث اصلی باید به آن اشاره کنیم. درک افراد از رنگ ها بسیار متفاوت است و هر فردی رنگی را به معنای متفاوتی درک می کند.


وقتی صحبت از رنگ به میان می آید افراد اولویت ها و علایق شخصی خودشان را خواهند داشت که این اولویت ها تحت تاثیر جایی که بزرگ شده اند، تجاربی که از زندگی کسب کرده اند و پس زمینه فرهنگی که دارند قرار می گیرد. با وجود همه مواردی که بیان کردیم هنوز هم پاسخ دادن به رنگ ها یک سری الگوی عمومی دارد که در این مقاله سعی می کنیم به همین موضوع بپردازیم.


 


رنگ های اطراف مان چه معنایی دارند؟


قبل از هر چیزی باید بدانید که هر رنگی در فرهنگ های مختلف معنای خاص خودش را دارد. درک این موضوع به شما کمک می کند از بروز سوء تفاهم ها پیشگیری کنید و افراد را آزرده خاطر نسازید. به عنوان مثال در فرهنگ غربی ها، رنگ سفید به طور سنتی همان رنگ لباس سفید عروس است و رنگ سیاه برای مراسم تدفین به کار می رود. با اینحال در کشوری همچون هند که عروس معمولا لباس قرمز می پوشد رنگ سفید معنایی که در فرهنگ غربی وجود داشت را ارائه نمی کند. هندی ها در مراسم تدفین شان از رنگ سفید استفاده می کنند. می بینید هر فرهنگی درک متفاوتی از معنای رنگ ها دارد. پس به عنوان طراح این وظیفه شماست که قبل از هر چیزی معنای رنگ در فرهنگ تان را خوب بشناسید. در ادامه سعی می کنیم این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.


 


رنگ قرمز


در فرهنگ غربی ها رنگ قرمز نمادی از گرما، خطر، خون و علامت ایست است. در فرهنگ هندی، رنگ قرمز یک رنگ قدرتمند محسوب می شود که معنایی مثل ترس، آتش، ثروت، قدرت، خلوص، باروری، عشق و زیبایی دارد. در افریقای جنوبی قضیه کمی متفاوت است. در این فرهنگ رنگ قرمز به عزاداری و سوگواری مربوط است و علامت قرمز در پرچم آن نماد خشونت و قربانی هایی است که در طول مبارزه برای رسیدن به استقلال فدا شده اند. در سنت تایلندی ها، هر روزِ هفته رنگ خاص خودش را دارد و به خدای خاصی مربوط می شود. رنگ قرمز برای روز یک شنبه در نظر گرفته شده و با خدای خورشید ارتباط دارد.


در فرهنگ چینی ها، رنگ قرمز نمادی از جشن هاست و به معنای خوش شانسی، خوشحالی و عمر طولانی است. در ایران هم رنگ قرمز به معنای امید به زندگی، شجاعت، اراده قوی و گرمی است.


 


رنگ آبی


در فرهنگ غربی ها، رنگ آبی به معنای احساس ناراحتی یا غمگین بودن است. رنگ آبی همچنین رنگ مردانه در فرهنگ غربی ها محسوب می شود و نشان دهنده تولد نوزاد پسر است. این موضوع در چین کاملا متفاوت است. در این کشور رنگ آبی رنگ زنانه است. در کشورهای اسیای شرقی رنگ آبی به عنوان رنگ امنیت، محافظت است و نشان دهنده بهشت، معنوی بودن و ابدی بودن است. در ایران رنگ آبی به معنای جاودانگی و ماندگاری است.


 


رنگ سبز


رنگ سبز یک رنگ ملی در ایرلند محسوب می شود و با خوش شانسی،پاتریک مقدس و لپرکان (موجود خیالی در اساطیر سنتی ایرلندی) مرتبط است. در کشورهای غربی رنگ سبز نشان دهنده بهار،پول، خام بودن، حسادت و حرص و طمع است. در بیشتر فرهنگ های اسیایی این رنگ با زندگی لایزال، آغاز جدید، باروری، جوانی، سلامت و موفقیت مرتبط است.


 


رنگ زرد


در فرهنگ فرانسوی ها، رنگ زرد نشان دهنده حسادت، ضعف، خیانت و مخالفت است. در قرن دهم فرانسوی ها درب خانه تبهکاران و خیانتکاران را به رنگ زرد در می آورند. در المان رنگ زرد نشان دهنده حسادت است. این در حالیست که در فرهنگ چینی ها رنگ زرد با پورنوگرافی مرتبط است. در ملت های آفریقایی، رنگ زرد با افرادی که رتبه های بالای اجتماعی دارند مرتبط است. در ژاپن رنگ زرد نشان دهنده شجاعت، ثروت و تهذیب است.


 


رنگ صورتی


در فرهنگ غربی ها رنگ صورتی به عنوان رنگ زنانه، عشق و رمانتیک بودن شناخته می شود و نشان می دهد فردی قرار است نوزاد دختر به دنیا بیاورد. در بیشتر کشورهای شرقی هم رنگ صورتی همین معنا را دارد. با اینحال در ژاپن رنگ صورتی بیشتر از اینکه رنگ زنانه باشد، رنگ مردانه است. در چین، رنگ صورتی تا زمانی که فرهنگ غربی وارد این کشور نشده بود، اصلا به عنوان رنگ شناخته نمی شد. به همین خاطر واژه ای که در چین برای توصیف این رنگ به کار می رود به معنای رنگ خارجی است.


خیلی راحت می توان رنگ ها را با درک شخصی و فرهنگی که داریم ارتباط دهیم اما اگر می خواهید سایتی ایجاد کنید، تصویری طراحی کنید یا محصولی تولید کنید باید ببینید در چه کشوری زندگی می کنید و در این کشور رنگ های مختلف چه معنایی دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید محصول یا طرحی را برای مشتری چینی طراحی کنید بهتر است از رنگ قرمز یا سبز به جای صورتی استفاده کنید. در این میان مشتریانی که در کشورهای اسیای شرقی زندگی می کنند رنگ آبی را دوست دارند و ژاپنی ها بیشتر رنگ زرد را ترجیح می دهند.


 


اولویت های رنگی برای مردان و زنان


وقتی صحبت از اولویت های رنگی به میان می آید، تحقیقات موجود نشان می دهد مردان و زنان اولویت های رنگی مختلفی دارند. یکی از این تحقیقات که تفاوت ها و شباهت های فرهنگی را بر اساس ارتباط رنگی، اولویت ها و فعالیت های اینترنتی افراد مورد بررسی قرار داده است نشان می دهد هر فردی اولویت های رنگی مختلفی دارد. این پروژه نشان می دهد مردان و زنانرنگ آبی را دوست دارند. با اینکه 23 درصد از زنان عاشق رنگ بنفش هستند مردان اصلا علاقه ای به این رنگ از خود نشان نمی دهند.


مطالعه دیگری که بر روی درک رنگ ها و اولویت های رنگی انجام شده نشان می دهد مردان رنگ های بولد را بیشتر دوست دارند. این در حالیست که زنان رنگ های نرم تر و آرام تر را بیشتر ترجیح می دهند.


 


رنگ در دنیای بازاریابی آنلاین


رنگ بر روی گشت و گذار افراد در دنیای آنلاین اثر می گذارد. در مطالعه ای با عنوان تاثیر رنگ در بازاریابی، محققان دریافتند بیش از 90 درصد قضاوت های انجام شده درباره محصولات بر پایه رنگ است (هر چند این موضوع به نوع محصول هم ربط دارد).


مطالعه دیگری هم نشان می دهد برای 85 درصد خریداران، رنگ اولین دلیل برای خرید محصول است. نیل پاتل یکی از وبلاگ نویسان معروف در حوزه بازاریابی و سئو دریافت زمانی که رنگ دکمه call to action در صفحه اصلی از آبی به زرد تغییر می کند نرخ تبدیل تا 38 درصد افزایش می یابد. برخی از مطالعات هم تلاش کرده اند کلمات و عباراتی که افراد به کلمه خاصی نسبت می دهند را مورد کاوش قرار دهند. این مطالعات نشان می دهد:


اعتماد: بیشتر شرکت کنندگان این مطالعه رنگ ابی که در کنار سفید قرار می گیرد را انتخاب می کنند.

امنیت: بیشتر افراد (28 درصد) رنگ آبی و سپس سیاه(16 درصد) را انتخاب می کنند.



سرعت: قرمز یکی از برنده های اصلی این مسابقه بود.



کیفیت بالا: در این شرایط می توان از رنگ سیاه و سپس آبی استفاده کرد



ارزان بودن: رنگ نارنجی در بالا که به همراه رنگ زرد می آید بیشترین تاثیر را بر روی این جمله دارد.



با فناوری بالا: در ابتدا رنگ سیاه و سپس رنگ ابی و در جایگاه بعدی رنگ خاکستری بیشترین تاثیر را دارد.



قابل اعتماد بودن: در این شرایط رنگ آبی و سپس رنگ سیاه برنده میدان خواهد بود.



تشویق: بنفش(29 درصد) و سپس رنگ قرمز(28 درصد)



ترس: رنگ قرمز به همراه سیاه



سرگرمی: رنگ برتر رنگ نارنجی است که به همراه رنگ زرد می آید



خوب از این احساسات چه نتیجه ای می توان گرفت؟


وقتی می خواهید سایت جدیدی طراحی کنید یا سایت فعلی تان را مجددا طراحی نمایید، باید درک درستی از بازار هدف یا جمعیت مخاطبان تان داشته باشید. اگر کاربر شما بیشتر از جمعیت مردان است رنگ هایی را در طراحی هایتان به کار ببرید که مردان بیشتر ترجیح می دهند (آبی، سبز و سیاه). در این شرایط باید بر روی رنگ هایی تمرکز کنید که نوع قالبی که با سایت تان مرتبط است را به تصویر می کشد.


اگر مخاطبان هدفتان بیشتر از جمعیت زنان هستند و محصولاتی با فناوری بالا به فروش می رسانید باید از رنگ هایی استفاده کنید که زنان دوست دارند (آبی، بنفش و سبز).


در پروژه بعدی تان بیشترین استفاده را از رنگ ها ببرید

همانطور که مشاهده کردید رنگ ها تاثیر زیادی بر روی احساسات و افکار ما دارند. به همین خاطر وقتی می خواهید سایتی طراحی کنید یا آن را مجددا بازطراحی نمایید باید از قدرت رنگ ها به درستی بهره ببرید. با اینکه همه ما اولویت های شخصی مان را در دنیای رنگ داریم اما پس زمینه فرهنگی و حتی جنسیت هم نقش مهمی در تفسیر رنگ ها ایفا می کند. پس باید این ملاحظات عمومی را به هنگام برنامه ریزی برای طراحی سایت در نظر داشته باشید.